Регулювання теплових зазорів клапанів у Києві на всіх типах автомобілів
Ця стаття присвячена одній із проблем, пов’язаних із використанням газо-балонного обладнання (далі – ГБО). Практично всім відомо, що в ході експлуатації автомобіля, оснащеного системою ГБО, відбувається просідання клапанів. Згодом, зазори клапанів зменшуються, що може спричинити прогорання клапана і, відповідно, ремонт головки блоку циліндрів. У зв’язку з цим багато хто з установників ГБО рекомендують в обов’язковому порядку проводити профілактику теплових ¦зазорів клапанів у Києві кожні 30-50 тис.км пробігу залежно від марки автомобіля та стилю їзди. Отже, якщо ви помітили щось підозріле у роботі вашого авто, а саме:
- нестійка робота двигуна;
- втрату потужності автомобіля при їзді;
- збільшення витрати палива;
- і т.д,.
То в такому разі Вам необхідно терміново звернутися до фахівців з проханням перевірити теплові зазори клапанів, і бажано до тих з них, які при необхідності їх відразу відрегулюють. Цікаво, що досвід спілкування з власниками даних автомобілів показав наступне: при виявленні вищезгаданих симптомів, звернувшись на спеціалізовану станцію для усунення цих проблем, діагностика показувала пропуски запалювання в тому чи іншому циліндрі. При цьому пропонували заміну:
- свічок запалювання;
- форсунок;
- котушок запалювання;
- свічкових дротів;
- і т.д..
І лише деякі з них пропонували перевірити теплові зазори клапанів. Наш особистий досвід показав, що у 80 випадків зі 100 потрібно регулювання зазорів клапанів, інші випадки – це зовсім інша тема.
Розглянемо три типи штовхачів клапанів.
- Двигуни, оснащені штовхачем клапана системи (гідро-компенсатор) – цей тип регулювання не потребує.
- Двигуни, оснащені механічним регулюванням теплових зазорів клапанів (типу коромисло) – вимагають перевірки кожні 30-50 тис.км. пробігу та при необхідності їх регулювання.
- Двигуни, оснащені механічною системою штовхачів клапанів (типу склянку або шайба) – також вимагають перевірки теплових проміжків клапанів і, якщо потрібно, регулювання зазорів.
Ось тут і починається найцікавіше. Справа в тому, що на двигунах даних систем регулювання клапанів досить ємний і дорогий процес, пов’язаний із заміною штовхачів (склянок, шайб) потрібного розміру. Оскільки даних штовхачів потрібного розміру немає на складі, він стає ще й тривалим. Не менше 2-3 тижнів, а насправді – місяць і більше. Без сумніву Вам запропонують і швидший варіант: приїхати зробити заміри зазорів, замовити штовхачі необхідних розмірів, і через місяць, коли вони прибудуть, знову приїхати і вже зробити їхню заміну. При цьому загальна кількість часу становитиме два дні, а вартість робіт збільшиться вдвічі. Не забудьте додати вартість штовхачів, а це від 80 до 500 грн. за штуку, залежно від марки автомобіля. Їх може знадобитися щонайменше десять штук. При цьому Вам ніхто не дасть гарантії того, що за цей місяць з Вашими клапанами все буде гаразд, вони не прогорять і ремонт головки блоку циліндрів Вам не знадобиться.
То що ж виходить? Що на автомобілі з цим типом двигуна установка ГБО невигідна?
На сьогоднішній день ми можемо сміливо заявити, що рентабельність установки ГБО безпосередньо залежить від вартості регламентного регулювання теплових зазорів клапанів. З метою усунення дискримінації власників авто з цим типом двигунів, три роки тому було створено робочу групу, до складу якої увійшли представники Транспортного Національного Університету, Київського Політехнічного Університету; Київського авіаційного заводу, практикуючі спеціалісти з ремонту та технічного обслуговування автомобілів вищої категорії. У ході тривалої та завзятої роботи було проведено низку досліджень та експериментів, в результаті яких було створено унікальний метод з регулювання теплових зазорів клапанів – Електронно-Механічна Корекція Зазорів Клапанів (ЕМКЗК). Унікальність цієї розробки в тому, що цей метод не потребує великих фінансових витрат і, залежно від марки авто, скорочує час роботи до 1-3 днів. Не забувайте: все геніальне просто.